Laatste paar dagen

6 augustus 2016 - Tofino, Canada

We zijn op ons laatste stekje aangekomen, in Tofino.

Vancouver Island heeft eigenlijk maar 2 grote 'wegen'. Eén van Victoria (helemaal zuid) naar PortHardy (helemaal noord) en een aftakking daarvan naar het uiterste westen Tofino. Aan de Grote (of Stille) Oceaan. Daar zitten we. Zo in de punt dat we zelfs een tsunamievacuatieplan in het huisje hebben liggen. Stel je voor ..

Afgelopen woensdag zijn we op orca tocht geweest. Hier keken we heel erg naar uit. Het was prachtig weer, schipper Leigh vertelde enorm veel wat leuk was en we hebben volop moois gezien. 2 'spots' met 3 en 4 orca's. 3 bultruggen (een moeder met een jong van ongeveer 8 maanden en één alleen). Een groep van ongeveer 50 dolfijnen. Een Steller zeeleeuw, een zeehond en veer roofvogels. Een top-dag.

Orka 1 Orka 2Orka 3

Dolfijn

Bultrug

Donderdag zijn we naar een keien-strandje geweest op 5 km van Campbell River waar mijn nicht uit Courtenay een paar maanden geleden bij laag water mooie foto's had gemaakt van zeesterren.

Op weg naar het strand zagen we 4 wasberen uit een tuin komen. Geweldig om te zien. Ze staken een drukke weg over. We hielden ons hart vast.

Wasbeer 1

Wasbeer 2

Daarna door naar het strandje bij Willow Point. Je moet extreem laag tij hebben maar dat was het de dagen in Campbell River niet, dus zijn we bij laag tij gegaan. En we hebben prachtige zeesterren en een mooie roodgele zeekomkommer gezien.

Zeester 1

Zeester 2

Zeester 3

Zeester 4

Zeester 5

's Avonds kwam mijn nicht Lisa bij ons eten. Ik heb haar voor het laatst gezien toen ik 9 jaar was. Was erg gezellig. En aangezien zij op Vancouver Island woont kon ze nog wat leuke suggesties doen voor de laatste dagen.

Gisteren zijn we vertrokken uit Campbell River. Nog even wat foto's van het huis aan de rivier gemaakt. Wat zaten we hier prachtig !

Campbell River huisje 1

Campbell River huisje 2

Onderweg naar Tofino hebben we nog tropisch regenwoud bezocht. Enorme dikke bomen en wat een varens en mos.

Regenwoud 1  Regenwoud 2  Regenwoud 3

Ons laatste huisje, waar we nu dus zitten, is een boomhuis. Heel knus. Het lijkt in het huis maar niet licht te worden want we zitten volop tussen het groen. Halverwege de trap naar boven staat een hottub. Heerlijk op 36 graden.

Tofino huisje 1

Tofino huisje 2

Tofino huisje 3

Nadat we gisteren aangekomen zijn, zijn we aan de 'overkant' naar de baai Cox Bay gelopen. Ruwe zee waar veel surffanaten proberen staande te blijven.

Tofino Cox Bay

's Avonds veel plezier gehad in de hottub. Helaas zijn de weersvoorspellingen voor de laatste dagen niet gunstig. Het is hier nu zaterdagmorgen en het is vannacht begonnen met regenen en het is nog niet gestopt. Voor het eerst dat we overdag regen hebben, wat hebben we toch gemazzeld de afgelopen 3,5 weken met het mooie weer.

Net een schattige niet bange eekhoorn in de 'tuin'. Kwam even een nootje halen.

Tofino eekhoorn 1

1. Hettie:
    7 augustus 2016
    Wat een fantastische vakantie!!
    Hoe mooi kan de natuur zijn! Geniet zolang het kan. Groetjes
  2. Christa:
    7 augustus 2016
    Prachtige foto`s ! Geniet nog even van jullie laatste dagen en alvast een veilige terugreis .
    xx Chris