We zijn op Vancouver Island

3 augustus 2016 - Campbell River, Canada

Op vrijdag 29/7 zijn we doorgegaan naar Clearwater. Afscheid genomen van ons prachtige huis. Een korte rit van nog geen 2,5 uur met op de helft de River Safari op zoek naar beren. Dit was erg leuk.

Riviersafari Blue River boot  Riviersafari Blue River  Riviersafari Blue River 2  Riviersafari Blue River Lars  Rivier safari funfoto

Door naar onze B&B voor 1 nacht in Clearwater. Dit was echt zeer matig. De avond wel erg lekker gegeten aan een mooi meer. De nacht was een ramp door de hond van de eigenares. Volgende ochtend gauw door. We hadden veel tijd om Wells Gray National Park te bekijken. Weer mooie watervallen gezien en een prachtige hike gelopen. Na behoorlijk wat zoeken, en heerlijk Mexicaans te hebben gegeten, kwamen we bij onze volgende B&B aan. Van een Duits echtpaar. Prachtige kamers en fantastisch ontbijt.

De volgende ochtend door naar Whistler. Hier had Lars erg veel zin in want deze plaats was het middelpunt van de Olympische Winterspelen Lake Placid in 2010. Weer een prachtig hotel. En we hebben natuurlijk Whistler bezocht. Daar was het gezellig druk. Er waren allemaal optredens en er was ook een grote jogaclinic. Mooi om te zien.

Whistler  Whistler 1  Whistler 2

Op maandag 1/8, Nationale Feestdag in British Columbia, op tijd op want we moeten de boot naar Vancouver Island halen. Het is behoorlijk druk op de weg want het is mooi weer, veel mensen zijn vrij en trekken de parken in.

Boot Vancouver Island

Na een boottocht van 1 uur en 40 minuten komen we in Nanaimo aan. Nog 2 uur rijden naar Campbell River. Daar komen we bij een prachtig huis aan voor de komende 4 nachten. De tuin grenst aan een riviertje van zo'n 25 meter breed waar de zalmen springen. Boodschappen gedaan en genieten maar ...

Campbell River uitzicht huis

Vanmorgen 2 herten in de tuin. Vlakbij hebben we Elk Falls Regional Park bekeken. Met een mooi hangbrug (Suspension Bridge). Hier ook een trail van 5 km gelopen. Weer een mooie waterval. En een naaktslak gezien die ik in Nederland nog nooit gezien heb.

Elk Falls L en M  Elk Falls M en  Elk Falls JD  Elk Falls naaktslak  Elk Falls boom

Elk Falls waterval

Daarna naar het strand van Campbell River geweest. Hopend op zeesterren en zeekomkommers maar het tij was te hoog. Wel veel schelpen, krabbetjes, rode kwal etc. Ook daar weer dingen gezien waarvan ik geen flauw idee heb wat het is.

Campbell River strand 1  Campbell River strand 2  Campbell River strand 3

Weer thuis genoten in de tuin. Wat opvalt is dat er meer zalmen springen dan gisteren. En het is een komen en gaan van diverse roofvogels. Van een roodstaartbuizerd veel foto's gemaakt. Deze viste een zalm uit de rivier. Helaas zat hij wat te ver weg voor goed scherpe foto's. Maar het is te zien dat de vis in zijn klauw zit. Ook een stuk of 6 Amerikaanse Zeearenden gezien aan de rivier.

Roodstaartbuizerd 1

Roodstaartbuizerd 3

Roodstaartbuizerd 2

Roodstaartbuizerd 4

Bold Eagle 1

Morgen op Orcatocht !!!!!!

1. Piet Noteboom:
    3 augustus 2016
    Kijk maar goed hoe die buizerd een zalm vangt dan kunnen jullie dat ook proberen en hem op de barbecue roken dat schijnt heel goed te gaan en heerlijk te smaken. Veel plezier en geniet van jullie reis.
  2. René:
    Wat een topvakantie!!!
  3. Trudie:
    3 augustus 2016
    Wat een bijzondere reis! Geniet van al het moois.