Familiedagen

18 juli 2016 - Harrison Hot Springs, Canada

Na een paar drukke dagen eindelijk even tijd om een stukje te schrijven.

Donderdag ging de reis erg voorspoedig. We vlogen eerst naar Reijkjavik. Daarna na een uur door naar Vancouver. In Reijkjavik was het koud, nat en er stond een harde wind. Beide vluchten met Icelandair gevlogen. Erg comfortabel, veel beenruimte en zeer vriendelijke bemanning. Na aankomst koffers gehaald, auto opgehaald (een prachtige SUV Ford edge) en snel naar het hotel. De man van de autoverhuur waarschuwde ons voor de buurt vlakbij het hotel. En dat klopte ook wel: honderden junks, bedelaars, daklozen en hoertjes op nog geen 200 meter straat. Zo triest.

Na nog wat gegeten te hebben, lekker naar bed.

Vrijdagochtend stonden om 10 uur mijn 2 nichten Mary-Anne en Teresa en Mac in de lobby. Met hen gingen we een dag Vancouver in. Eerst naar Grouse Mountain. Met de gondel naar boven. Jammer genoeg was het erg mistig dus het uitzicht bovenop de berg was beperkt. Daarna zijn we naar de Market Place op Granville Island gegaan. Een overdekte markt waar je allerlei etenstentjes hebt. Je kan er met de Seabus naar toe. Daarna met zijn allen gegeten bij een fantastisch visrestaurant Sandbar. Teruggereden naar Abbotsford en geslapen bij mijn 2 nichten.

Zaterdag zijn we eerst naar ome Ab (broer van mijn vader) en tante Nel gegaan. Daarna werd er voor ons een big BBQ georganiseerd. Zo lief ! Ondertussen was ook een andere nicht van mij (van mijn moeders kant) Carine met zoon Joris en vriend Ian gearriveerd bij de BBQ. Later op de avond zijn we met hun naar onze volgende bestemming gegaan: een prachtig huis met een enorm mooi grote tuin erachter die uitkomt bij een rots. De eigenaar vertelde ons dat de dag ervoor een poema in de tuin liep en een paar beren. Ben benieuwd of we ze ook gaan zien.

Vandaag zijn we met zijn allen naar Harisson Lake gegaan. Daar was een art en musicfestival dus wat drukker en gezellig. Daar de Sandy Cove trail gelopen. Het was maar 4 km maar enorm klimmen en klauteren. Fantastisch wandelweer.  Daar ook even wat gegeten en gedronken.

Nu zitten we op de overdekte verranda en gaan zo de bbq aan doen. Score aan wild valt nog mee: een paar eekhoorns, een kikker en 1 zeearend.

1. Irene:
    18 juli 2016
    Gaaaaaaf!! Zo leuk om van een afstandje mee te leven met jullie! Heel veel plezier nog en groetjes aan iedereen!
  2. Coby:
    18 juli 2016
    Leuk om jullie zo te volgen. Krijgen wel nog wel nog een foto te zien van jullie Ford? Heel veel plezier en pas op voor de beren.
  3. Trudie:
    18 juli 2016
    Prima begin, geniet er maar van!
  4. Piet Noteboom:
    18 juli 2016
    Ik zou nog maar even gaan jagen voor je de barbecue aansteekt zeearend is volgens mij niet te eten en aan een eekhoorn zit maar heel weinig vlees. Groetjes Piet
  5. Marjan spaans:
    24 juli 2016
    hallo Mieke,
    Vandaag je eerste verhalen gelezen. Fijn dat jullie zo gastvrij zijn ontvangen bij de familie Tukker. Wij hadden precies dezelfde ervaring.
    Het blijft ook een prachtig land.
    Groetjes, Gerard en Marjan